Dat is de slogan voor de campagne om jongeren te interesseren voor het werk in de Rotterdamse haven. Deze campagne is gelanceerd op de Wereldhavendagen en is een initiatief van KMR, Deltalinqs en het Havenbedrijf Rotterdam
“We willen de Rotterdamse haven laten zien als een gebied met een grote verscheidenheid aan logistieke banen, high tech industrie en opleidingsmogelijkheden en groeikansen”, aldus Cees Jan Asselbergs, directeur van Deltalinqs, “er werken 90.000 mensen in ons havengebied uit verschillende branches. Een internationale omgeving met een geweldige dynamiek, waar mensen met ambitie aan de slag kunnen. De ideale motor van je carrière.”
De campagne wil jongeren enthousiasmeren voor de Rotterdamse haven, hen aanzetten tot het zoeken van een baan, opleiding of een stageplaats die met de haven te maken heeft. Onderzoek wijst uit dat er jaarlijks zo’n 2000 vacatures ontstaan. Voor de campagne is een speciaal logo ontwikkeld. De bijbehorende website www.motorvanjecarrière.nl werkt als een portal en verwijst door naar de verschillende aanbieders van vacatures, stages en opleidingen in de Rotterdamse haven.
Asselbergs benadrukt dat deze campagne is opgezet voor en door alle organisaties uit het havengebied. Ook de rol en participatie van de beroepsopleidingen (mbo + hbo) zijn van belang voor een succesvol verloop van de campagne. Iedereen kan het gratis campagnemateriaal (logo, campagnefoto’s of banners) downloaden via www.motorvanjecarrière.nl.
“Hoe meer bedrijven aanhaken bij het initiatief, hoe groter de zichtbaarheid en daarmee het effect van de campagne. Tijdens de Wereldhavendagen was de campagne zichtbaar op een compleet bestickerde rondrijdende promotiebus. Momenteel wordt de bus zoveel mogelijk ingezet voor de havenexcursies van het Educatief Informatie Centrum. De bedoeling is dat binnen afzienbare tijd het logo op heel veel plaatsen in de regio zichtbaar is en veel traffic gaat genereren. Laten we als regio trots zijn op het havengebied als de motor van de Nederlandse economie en je eigen carrière.”
terug naar overzicht